اهمیت توجه به ریسک بیمه در راهپیمایی اربعین

چند سالی است که مردم ایران همسو با دیگر شیعیان جهان، در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند. این راهپیمایی جدای از اینکه پیامهای سیاسی اجتماعی زیادی دارد، مسلماً برای اشخاصی که شرکت می کنند از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هست و حتی من شنیده ام که افرادی هستند که هر ساله در این راهپیمایی شرکت می کنند.

اما امسال خبرهای زیادی از حوادثی که در این راهپیمایی رخ داد، منتشر شده است که هر چند در مقابل جمعیت حدود چهار میلیون نفری که از ایران برای این رویداد فرهنگی مذهبی شرکت کردند، رقم کمی بود اما لزوم توجه به مسائلی که امکان دارد در این رویداد متوجه زائران شود، مورد توجه قرار گرفته است.

به اعتقاد بنده، قبل از هر حرکت پر ریسکی ما احتیاج داریم که مسائل و خطرات آن را در نظر گرفته و آن را بیمه کنیم و ریسک آن را پوشش دهیم. درباره کشور عراق و معرفی کشور عراق می توانید مطالعه کنید و قبل از سفر به این کشور مطالبی در خصوص تاریخچه، و اطلاعات عمومی مثل ساعت رسمی، واحد پول، اطلاعات شهرها و اماکن مذهبی موجود در عراق نیز بخوانید.

سپس لازم است که بدانید که چطور به این کشور سفر می کنید. اگر به صورت زمینی مسافرت می کنید حتماً از وضعیت راهها اطلاع کسب کنید که برای این کار لازم است که به وب سایت سازمان راهداری مراجعه نمائید. همینطور لازم است که از وضعیت آب و هوا خبردار شوید که برای این کار هم پرتال سازمان هواشناسی در دسترس شماست.

اگر به صورت هوایی مسافرت می کنید، اطلاعات فرودگاه امام خمینی هم می تواند آخرین اطلاعات راجع به پروازها را به شما یادآوری کند.

همچنین قبل از سفر توصیه می شود که به یکی ا صرافی های معتبر مراجعه کنید و مقداری پول به دینار عراق یا دلار تهیه کنید تا در کشور عراق دچار مشکل پرداخت وجه مواجه نشوید.

در کنار اینها حتماً می بایست از داروهای ممنوعه ای که اگر همراه داشته باشید در سفر به عراق دچار مشکل قانونی خواهید شد اطلاع کسب کنید و همینطور در طول سفر داروهای ضروری مربوط به وضعیت سلامتی خودتان را به همراه داشته باشید.

بیمه در مراسم اربعین

اما مهمترین مسئله از نظر من، گرفت بیمه مسافرتی سامان برای این سفر هست. شما می توانید به وب سایت بیمه سامان مراجعه کنید و به بخش خرید اینترنتی بیمه مسافرتی بروید به صورت آنلاین بیمه نامه را خریداری کنید. خرید این بیمه نامه پوشش های بیمه مسافرتی را در طول سفر برای شما به همراه دارد و نگران بیماری یا حوادثی که امکان دارد در طول سفر همراه شما باشد نخواهید بود.

در ضمن اگر به صورت زمینی سفر می کنید، احتیاج هست که قبل از سفر تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث خود را چک کنید تا خدای نکرده، دچار مشکل نشوید. چرا که توجه داشته باشید که هر زمان هم بیمه ماشین خودتان را تمدید کنید، از ساعت 12 شب همان روز معتبر خواهد بود و به خیال اینکه از سفر برگردید و بلافاصله بیمه نامه را تمدید کنید و راه بیفتید، نباشید.

ضمن آرزوی قبولی زیارت و عبادات شما، سفر خیلی خوبی را برای شما آرزو می کنم.